22:31 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مکانیزم بازار

قیمت‌گذاری دولتی گریبانگیر بورس کالا شد!
پایگاه خبری راد: در حالی برخی افراد با حمله به ساختارهای رسمی بورس سعی دارند که معاملات پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها را از بورس به فضای غیر شفاف سوق دهند و رانت خود را بیشتر کنند که اقتصاددان‌ها معتقدند باید با احترام به مکانیزم بازارهای رسمی از ایجاد رانت جلوگیری کرد.
بازار ثانویه ارز باعث بالا رفتن هزینه تولید شد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مدیر مسئول مجله معرفت اقتصاد اسلامی با بیان اینکه بازار ثانویه ارز باعث بالا رفتن هزینه تولید شده است، گفت: با شرایط موجود اقتصادی و ادامه این روند پیش بینی‌ می‌شود که قیمت پراید به 50میلیون تومان نیز برسد.
نرخ دلار برای تجار کاهش یافت
پایگاه خبری راد: پس از اجرایی شدن بسته ارزی جدید از روز گذشته شرایط نشان می‌دهد که اجرای این سیاست، گامی رو به جلو برای اقتصاد بوده است، چراکه بازار آزاد طی دو - سه روز اخیر در سراشیبی قیمت قرار گرفته و دلار در بازار ثانویه که به عنوان مرجع رسمی ارز است دیروز ۸۹۵۰ تومان قیمت خورد و امروز کمتر از ۸۳۰۰ تومان بین تجار معامله شد.
بررسی چالش‌های صنعت خودرویی کشور در مجلس
پایگاه خبری راد: نشست چالش‌های صنعت خودرویی کشور و موانع خصوصی سازی این صنعت با حضور رییس کمیسیون ویژه اصل ۴۴، دبیر انجمن صنعت خودروسازی کشور، مدیرعامل اسبق سایپا و رییس اسبق انجمن قطعه سازی کشور در محل کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بررسی شد.
تغییر سیاست‌ها و رویکردهای دولت و حاکمیت در اقتصاد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق ایران گفت: تغییر سیاست‌ها و رویکردهای دولت و حاکمیت در اقتصادنیاز است نه تغییر افراد و تیم اقتصادی دولت.
سهام‌داران چشم انتظار تغییر سیاست‌های ارزی
پایگاه خبری راد: فعالان بازار سرمایه در این هفته چشم به تغییر سیاست های کلان پولی و ارزی دوختند و در عین حال نوسانات غیر قابل پیش بینی بازار سهام را به نظاره نشستند.
صرافان واسطه معاملات کالاهای گروه ۳ هم شدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این سازمان تصویب شد که پروانه صادراتی در سامانه نیما به شکل رقابتی به صرافان فروخته شود و صرافان برای کالاهای گروه سه، ارزهای خریداری شده از صادرکنندگان را به واردکنندگان عرضه کنند.
 بازار ارز مدیریت شود، سایر بازارها قابل کنترل است
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناختن بازار ثانویه را برای ارز را راهکار مدیریت بازار ارز و سایر بازارها دانست و بر ضرورت تحقق مطالبه بحق بازاریان با روش‌های منطقی تاکید کرد.
احتمال معافیت صادرکنندگان خصوصی از ورود ارز به نیما
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر در ستاد اقتصادی دولت موضوع ۲۰ درصد گروه‌های کالایی که خارج از محصولات پتروشیمی و معدنی بوده و الزامی برای وارد کردن ارز حاصل از صادرات این بخش به سامانه نیما وجود ندارد، مطرح است و باید بررسی شود که اگر ارز صادراتی این گروه از کالاها در بازار آزاد عرضه و مبادله شود، چه میزان برروی نرخ ارز اثرگذار خواهد بود.
بررسی اثر دوگانه نرخ رسمی ارز بر صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: دوشنبه شب در شرایطی ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز در تصمیمی غیرمنتظره نرخ رسمی دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد که این نرخ اثر دوگانه‌ای بر روند فعالیت زنجیره خودروسازی کشور خواهد داشت.
چرا به سهمیه ۳۰ درصدی زنان در مدیریت کشور می‌بالید؟
پایگاه خبری راد: در همایش ملی زنان و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میزان نقش زنان در تولید ناخالص کشور حدود ۴۰ درصد اعلام شد و موضوعاتی از قبیل مشکلات حضور زنان در محیط کسب‌وکار، نگرش بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه مدیریت زنان مطرح و تاکید شد و با توجه به توانمندی‌های موجود دراین بخش از نیروی انسانی و آمادگی برای پذیرش مسئولیت، ضرورت دارد نگرش‌ها و فرهنگ‌ها در این زمینه تغییر کند و سهمیه‌بندی برای فعالیت زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور برداشته شود.
صفحه قبل | صفحه بعد